Harun özünə çatan bəzi yalan sözlər üzərinə İmam Musa ibni Cəfər aleyhissələmin həbs olunmasını əmr etdi. İmam aleyhissələm, Harunun məclisinə girdiyində Harun, İmamın tərəfdarlarının yaraşmaz hərəkətlərlə günahlandırıldığı uzun bir şikayətnaməni İmam aleyhissələmə verdi. İmam aleyhissələm onu nəzərdən keçirdikdən sonra belə buyurdu:
Ey Əmr-əl Möminin, [1] biz daim əleyhimizə isnad edilən böhtanlarla sınanıb sınanan bir ailəyik. Rəbbimiz bağışlayan və (sirləri) örtəndir. Qullarının sirlərini, hesab vaxtına qədər açmaq istəməmişdir; o gün nə mal və nə də uşaqlar bir fayda verəcək; ancaq Allaha salim bir ürəklə gələnlər xaric.
Daha sonra İmam aleyhissələm belə buyurdu:
Atam atasından, o da Əli aleyhissələmdən, o da Peyğəmbər salla'llaahu əleyhi və alihdən belə nəql edir: "Qohum qohumla görüşüb musafaha etdiklərində əvvəl ıztırap meydana gəlir. Sonra bu ıztırap sakitləşər. Əgər Xəlifə uyğun hesab edirsə mənimlə görüşüb musafaha etsin.
Harun taxtından aşağı enib sağ əlini İmama uzadaraq İmamın sağ əlindən tutdu, sonra İmama sarıldı və sağ tərəfində oturdub belə dedi:
"Şahidlik edirəm ki siz doğru danışansınız, atanız doğru danışandır, babanız doğru danışandır və Rəsulullah salla'llaahu əleyhi və alih də doğru danışandır. İçəriyə girdiyinizdə haqqınızda çatan xəbərlərdən ötəri sizə çox əsəbiləşmişdim. Lakin danışdığınızda və əl verdiyinizdə artıq hər şey ürəyimdən silindi və sizə qarşı olan hirsimin yerini məmnuniyyət aldı."
Harun bir müddət susduqdan sonra belə dedi: "Abbas və Əli haqqında sual soruşmaq istəyirəm.
Abbas, Rəsulullahın əmisi və atasının öz qardaşı olmasına baxmayaraq niyə Əli, Peyğəmbərin mirasına ondan daha üstün oldu?"
İmam aleyhissələm, Haruna:
"Məni cavab verməkdən azad et" buyurdu.
Harun: "Vallah azad etmərəm, cavab ver." dedi.
İmam aleyhissələm: "Əgər məni azad etmirsənsə, elə isə mənə zəmanət ver." buyurdular.
Harun: "Zəmanət verdim." dedi.
İmam aleyhissələm buyurdu ki:
Peyğəmbər salla'llaahu əleyhi və alih, hicrət etməyə gücü olub da hicrət etməyən kimsəni, mirasdan məhrum etmişdir. Sənin atan Abbas iman etdi, lakin hicrət etmədi. Amma Əli aleyhissələm həm iman etdi və həm də hicrət etdi... Allahı Təala (Quranda) buyurmuşdur ki: "İman edib də hicrət etməyənlər, onlar hicrət edənə qədər, sizin onlarla heç bir vəlayət (və miras) əlaqəniz yoxdur. "[2]
Harunun rəngi dəyişib belə dedi:
"Niyə siz, atanız Əliyə intisab edilmir də (ana tərəfindən) ceddiniz olan Rəsulullah salla'llaahu əleyhi və alihə intisab edilirsiniz (özünüzü peyğəmbərin övladı bilirsiniz)?"
İmam Musa Kazım aleyhissələm belə buyurdu:
Allahı Təala, Məryəm oğulu İsa Məsihi, Hz. İbrahim peyğəmbərə, insan əli toxunmayan bakirə anası Məryəm vasitəsiylə isnad etmişdir. Allah Quranda buyurur ki:
Onun (İbrahimin) soyundan Davudu, Süleymanı, Eyyubu, Yusufu, Musanı və Harunu doğru yola hidayət etdik və biz, yaxşılıq edənlərə beləcə mukafatlandırırıq. Və Zəkəriyyəni, Yəhyanı, İsanı və İlyası da (hidayət etdik). Onların hamısı salehlərdəndir. "[3]
Allahı Təala Hz. İsanı, tək anası vasitəsi ilə Xəlili İbrahimə isnad etmişdir. Necə ki Davud, Süleyman, Eyyub, Musa və Harun aleyhissələm də ata və anaları yoluyla Hz. İbrahimə isnad edilmişdir. Allahı Təalanın Hz. İsanı, tək ana vəsiləsi ilə Hz. İbrahimə isnad etməsi, Hz. İsa üçün uca bir mövqe və fəzilətdir. Allahı Təala, Hz. Məryəm hekayəsində də belə buyurmuşdur: "Mələklər, ya Məryəm, Allah həqiqətən də səni seçdi, arıtdı və aləmlərdəki qadınlara üstün etdi. "[4]
(Bu üstünlük) başqa insan vasitəçiliyi olmadan Hz. İsa vəsiləsiylə olmuşdur. Beləcə Rəbbimiz Hz. Fatiməni də seçdi, onu tərtəmiz etdi və cənnət əhlinin gənclərinin əfəndiləri olan Həsən və Hüseyn vəsiləsi ilə də onu aləmlərdəki bütün qadınlardan üstün etdi.
Harun bu sözlərdən narahat olub belə dedi: "İnsanın humusu sahibinə verməməsi səbəbiylə anası və ya atası tərəfindən ona (nütfesine) bir pozuqluğun daxil olduğunu haradan çıxarırsınız.?"
İmam aleyhissələm:
"Bu elə bir məsələdir ki səndən başqa heç bir sultan bundan sual etməmişdir. Ey Əmr-əl Möminin, nə Teym, nə Adiy (Əbu Bəkir və Ömər) və nə də Məni Ümeyye xəlifələrindən heç bir kimsə, bu məsələdən sual etməmişdir; bu sirrin açılmasını məndən istəyə."
Harun: "Əgər sirrin sənin tərəfindən açıldığını öyrənsəm, verdiyim zəmanəti geri götürərəm." dedi.
İmam aleyhissələm də:
"Bunu qəbul edirəm." buyurdu.
Harun:
"Zındıklar (Allah və axirətə inanmayanlar) İslamda çoxalmışdır, bizə çatan xəbərlərə görə onlar sizlərə mənsubdur; siz Əhli Beytin nəzərinə görə "Zındık kimdir?" dedi.
İmam aleyhissələm:
"Zındık Allahı və Rəsulunu inkar edən yəni Allaha və Resilinə ilə düşmənlik edən kəslərdir. Allahı Təala buyurur ki:
"Allaha və axirət gününə inanan bir birliyi Allah və peyğəmbərinə qarşı düşmənlik və müxalif çıxan birini sevər tapa bilməzsin və istəsə onlar, ataları, yaxud oğulları, yaxud qardaşları, yaxud da tayfalarından olsun. .."[5]
Mülhid də, tövhiddən ilhada (dinsizliyə) yönələn kəslərdir."
Harun: "Söylə baxaq, ilk mülhid və zındık olan kimdir?" dedi.
İmam aleyhissələm:
"Göydə, ilk mülhid və zındık olan, şeytanı laindir; Allahın seçmə qulu olan Hz. Adəmə qarşı qürurlanıb belə dedi: "Mən ondan daha xeyirliyəm, məni atəşdən halkettin, onu isə palçıqdan yaratdın. "[6] Şeytan, Rəbbinin əmrindən çıxıb mülhid oldu. Və onun soyu bu ilhadı, qiyamətə qədər bir-birlərindən miras al/götürdülər."
Harun: "Şeytanın soyu da vardırmı?" dəyincə, İmam aleyhissələm: "Bəli vardır." buyurdu. "Allahın (bu) kəlamını eşitməmişsənmi?
xatırla o zamanı ki biz mələklərə, Adəmə səcdə edin dedik iblisdən başqa hamısı səcdə etdi; o, cin taifesindendi və Rəbbinin əmrindən çıxdı. Məni buraxıb da onu və soyunu, dostmu əldə edirsiniz? Halbuki onlar, sizə düşməndir; Allahı buraxıb şeytanı dost əldə etmək, zalımlar üçün nə də pis bir rəftardır. Nə göylərlə yerin yaradılışına şahid etdik onları və nə də özlərinin yaradılışına; insanları doğru yoldan sapdıranları da özümə köməkçi etmərəm. "[7]
Onlar, Hz. Adəmin soyunu, axmaq sözləri və yalanları ilə sapdırırlar, (bununla birlikdə) Allahın birliyinə də şahidlik edirlər. Necə ki Allahı Təala onlar haqqında belə buyurmuşdur:
"Əgər onlardan, "göyləri və yeri kim yaratdı?" deyə soruşacaq olsan əlbəttə "Allah" deyəcəklər. De ki, bütün həmdlər Allaha məxsusdur. Lakin onların çoxu bilməzlər. "[8]
Yəni onların cavabı, təlqin, adət və dildə söyləməkdən başqa bir şey deyil. Elmi olmayan bir kimsə, şahidlik etsə də yenə şəkk, həsəd və inad içərisindədir. Bunun üçün ərəblər belə deyir: "Bir şeyə cahil olan, ona qarşı düşmən olar. Bir şeyi acizliyindən tərk edən də onu ayıblayar və onu inkar edər." Bu onun cahilliyindən qaynaqlanar.
(İmam aleyhissələmin, Qazı Ebi Yusuf ilə də uzun bir danışması vardır, lakin kitabın mövzusuna uyğun olmadığı üçün onu nəql etmədik.)
Daha sonra Harun belə dedi:
"Atalarının haqqı hörmətinə, işlərimizin axışı haqqında əhatəli və qısa (yəni hər mövzuda problemlərimizə həll yolu ola biləcək bəzi) sözlər buyurun."
İmam aleyhissələm: "Bəli olar." dedi. Kağız qələm gətirdilər və İmam belə yazdı:
"Bismilləhir-rahmənir-rahim.
Dinlərin bütün məsələləri dörd qisimdir:
1- İxtilafı olmayan və ümmətin də zərurətinə icma etdiyi və özünə ehtiyac duyduğu (qəti və açıq) məsələlər.
2- İttifaq edilmiş hədislər ki, hər şübhənin təqdim edilməsi lazım olan qaynaqdır və hər hadisənin hökmü ondan çıxarılar və bu isə bütün ümmətin ittifaq etdiyi xüsuslardandır.
3- Şəkk və inkar edilməsi mümkün olan məsələlər ki bunların yolu, əhlindən izah istəməkdir. Bu növ məsələlərdə fikirini göstərmək istəyən, şərh və təfsirinə ittifaq edilmiş Allahın kitabından və ya heç bir ixtilafı olmayan sünnədən dəlil gətirməlidir.
4- Ağılların, doğruluğunu te'yid etdiyi, ümmətin xas və ammesinin də onda heç bir şekke və inkara getməyəcəyi bir qaidə.
Bu iki məsələ (icması qəti olan məsələlər ilə şübhəli olan məsələlər), tövhid və tövhiddən aşağıdakı məsələlərin, sıyrıq diyeti və ondan üstdəki məsələlərin bütününü ehtiva etməkdədir. Elə isə qarşılaşdığın hər dini məsələni, dəlili sənin üçün sabit olsa qəbul
et. doğruluğu gizli qalan məsələləri isə rədd et. Kim bu üç məsələdən (icma edilən məsələ, ittifaq edilən sünnə və ağılın, doğruluğunu te'yid etdiyi qaidədən) birini sözünün isbatı üçün qoysa ən üstün və açıq bir dəlil qoymuşdur. Allah, Təala Peyğəmbərinə belə buyurmuşdur: "De ki ən üstün və açıq-aşkar dəlil, Allahındır. Əgər o diləsəydi əlbəttə hamınızı doğru yola sövq edərdi. "[9]
Açıq-aşkar bir dəlil cahilə təqdim edilsə alimin, elmi ilə onu anladığı kimi cahil də cəhaləti ilə onu anlar. (Fitrətə uyğun qəti dəlillərin doğruluğunu hər kəs bilər və təsdiq edər.) Çünki Allah ədalətlidir; zülm etməz; qullarına bildikləri şeylə dəlil gətirər və onları anladıqları şeyə dəvət edər; bilmədikləri və anlamadıqları şeyə deyil."
Bu görüşmədən sonra Harun, İmamı mükafatlandırıb geri göndərdi.
(Bu mövzuyla əlaqədar hədis çox uzundur. Lakin biz bu miqdarıyla kifayətləndik). (TUHƏFUL-UQUL KİTABI)